Tech Tips – Hátsó kerék beszerelés, lánc feszesség beállítás

Hátsó kerék beszerelés, lánc feszesség beállítás

Első hallásra egyszerűnek tűnő, mégis sok bosszúságoz okozó művelet, a hátsó kerék beszerelése valamint a lánc feszességének helyes beállítása. A kiszereléssel kapcsolatban annyit, hogy a tengelycsavarok fellazítása után a lánc leszedését a lánckeréknél kezd, és csak utána szedd le az agy fogaskerekéről.

A beszerelésnél tedd be a villába a kereket, ügyelve arra, hogy az alátétek ne kerüljenek a villapapucsok közé. A kereket told ütközésig a papucsokba, tedd fel a láncot a fogaskerékre, majd a lánckerékre. Az egyik kezeddel húzd hátra a kereket úgy, hogy a lánc kifeszüljön, minél jobban, s ebben a helyzetben a másik kezedben lévő csillagvilláskulccsal, dugókulccsal húzd meg a lánc ellentétes oldalán lévő anyát annyira, hogy rögzítse a kereket és ne csússzon vissza a papucsba.

IMG_4570

 

Ezt követően nyomd el a kereket a képen látható módon a lánc-oldal felé és húzd meg a lánc felőli anyát is.

IMG_4566

 

Ezután egyetlen dolgod maradt. Addig ismételni az itt leírt műveletet, amíg a kerék középre nem esik és a lánc megfelelően feszes nem lesz. Ha nem elég erős az ujjad, kérd meg a barátodat, hogy segítsen a kerék mozgatásában, míg te a csavarok meghúzására koncentrálsz.

IMG_4588

 

Fontos:

- a bringa fejjel lefelé legyen, így könnyebb a művelet;

- a láncot ne feszítsd meg túlságosan, mert könnyebben elszakad. Képzeld csak el, hogy egy eleve túlfeszített láncot még plusz feszítés, behatás ér…
Ha azt szeretnéd, hogy bizonyos trükköknél (pl. vázpörgetés) ne forogjon el a hajtókar, tégy egy levágott markolatkarimát a lánckerék és a váz (hajtókarcsapágy) közé.
- a kerékcsavarok alatt MINDIG legyen alátét. Akkor is ha peremezett, recézett anyáról beszélünk. Az anyát közvetlenül NE húzd rá a papucsra, mivel könnyen fellazul és alapvetően (ami a fő ok igazából) nagyon nehéz beállítani a kereket és rögzíteni anélkül, hogy ne mozdulna el az anyák meghúzásakor;
- érdemes a tengelyanyákba egy-egy csepp műszerolajat, vagy WD-40-et tenni, amitől könnyebben, és jobban meghúzhatóak és majd könnyebben lazíthatóak is lesznek. A rozsdásodásnak is jobban ellenállnak.
- a tengelyanyákat mindig erősen húzd meg! A hátsó, 14mm-es tengelyeknél lévőket bátran lehet húzni mert ellenállóak, de azért tudni, érezni kell hol van a határ. Ha bizonytalan vagy inkább kérj segítséget olyantól aki tudja a meghúzás mértékét. Fontos, hogy jól legyenek meghúzva a csavarok, mert így nem fog mozogni a kereked és lelazulni a láncod!

Ha bármi kérdésed maradt, vagy valami nem világos írj bátran: awaride@gmail.com

A GO4IT megbízásából készítette az AWARIDE

 

 

Tags: , , , , , ,